ConnectLife™

Wat heb ik nodig om ConnectLife™ te gebruiken?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen. 


Voordat je begint 

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de benamingen en voorbeelden van typeplaatjes. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. 


  • Artikelnummer (A)
  • Modelnummer (B)
  • Versie / Versienummer (C)
  • Serienummer (D)
  • QR-code (E)
  • AUID-code (F)




Benodigdheden ConnectLife™

Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™: 


  • Een toestel met ConnectLife™. Zorg ervoor dat deze uitgepakt en geïnstalleerd is.
  • Smartphone of tablet
    • De smartphone/tablet moet verbonden zijn met het internet.
    • Het besturingssysteem van de smartphone/tablet moet geschikt zijn voor ConnectLife™.
      • Voor iOS 12.0 en hoger 
      • Voor Android 8.0 en hoger

 

 

  •  Wifi-router 
    • Netwerknaam van jouw Wifi-netwerk
    • Wachtwoord van het jouw Wifi-netwerk   
    • De Wifi-router moet verbonden zijn met het internet. 
    • Het signaal van het Wifi-netwerk moet sterk genoeg zijn op de locatie waar het toestel is geïnstalleerd. 
    • Beveiligingstype (vind je in de specificaties van de router – meestal is dit WPA2

 

Goed om te weten

 


Open artikel

Hoe download ik de ConnectLife™ app?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. 



Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.



Download in de App Store. Download via Google Play.


Meer informatie


Open artikel

Hoe maak ik een ConnectLife™ account aan?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je toestellen verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste. 

 

Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:







Nieuw account aanmaken

  1. Download hier de ConnectLife™ app.
  2. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  3. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  4. Druk op Account aanmaken.
  5. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  6. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  7. Voer de verificatiecode in op de app.
    Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  8. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  9. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.


  • Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account

Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.




Open artikel

Hoe verbind ik mijn smartphone/tablet met mijn smartphone/tablet en toestel?

Het verbinden van een toestel met een smartphone of tablet is mogelijk met de ConnectLife™ app. 

 

Voordat je begint

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. Daarnaast is het ook belangrijk om van tevoren de ConnectLife™ benodigdheden te verzamelen.


 

Heb je de ConnectLife™ app al gedownload ? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

 

In deze video staan de instructies voor het verbinden van een toestel met een smartphone of een tablet. Je kunt aan de hand van de videohoofdstukken in de video direct naar een hoofdstuk om de gewenste stappen te bekijken. 

 


Stap 1: Downloaden

Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.

 

Stap 2: Account aanmaken

  1. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  2. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  3. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  4. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.                                                                             Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  5. Voer de verificatiecode in op de app. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  6. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  7. Druk op Aanmelden en de app is klaar voor gebruik.


Stap 3: Toestel toevoegen

  1. Open de app en ga vanaf de startpagina naar voeg apparaten toe of druk op het ‘+’ icoontje.
  2. Kies de juiste toestel categorie van het toestel. 


Stap 4: Toestel verbinden

Je kunt het toestel op twee manieren verbinden. Dit kan automatisch of handmatig. Wij adviseren om het verbinden automatisch uit te voeren. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig.

 

Automatisch verbinden

  1. Scan de QR-code van het toestel met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de QR-code op het typeplaatje.
  2. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen toestel verbinden.

 

Handmatig verbinden

  1. Druk onderaan het fotocamera scherm van de smartphone of tablet op het ‘?’ icoontje.
  2. Ga onderaan de pagina naar Voer de toestelcode handmatig in. 
  3. Voer de 37-cijferige code (AUID-Code) van het toestel in. Je vindt de AUID-code op het typeplaatje.
  4. Druk op Verbind.
  5. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen toestel verbinden.

 

Vervolgstappen toestel verbinden

  1. Schakel de Wifi-modus in via het netwerkverbindingsmenu (NVM) in de display van het toestel door de aangegeven stappen in de app te volgen. Dit herken je vaak aan een ‘C’ of ‘Conn’, dit staat voor ‘Connected’. De Wifi hoeft niet opnieuw worden ingesteld bij het toevoegen van een extra gebruiker.                                 Let op, de stappen kunnen per toestel verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.
  2. Maak vervolgens verbinding met het tijdelijke Wifi-netwerk genaamd ‘HIS-xxxx’ in de Wifi-netwerkinstellingen van de smartphone of tablet.                                                                                                                                       Let op, het is mogelijk dat er een notificatie verschijnt die aangeeft dat er geen internettoegang is, omdat de telefoon of tablet direct verbonden is met het toestel (nog niet met het Wifi-thuisnetwerk). Dit is het tijdelijke Wifi-netwerk. Je kunt deze melding negeren.
  3. Keer terug naar de app en selecteer het Wifi-thuisnetwerk en voer het wachtwoord in.
  4. Wacht totdat het toestel verbonden is. Aan een melding in de app en aan de weergave van het Wifi-netwerksymbool in de display van het toestel is te zien of er verbinding is.


Stap 5: Geef het toestel een naam

  1. Geef het toestel een naam en selecteer de ruimte waarin het toestel staat.
  2. Voer een naam in die je gemakkelijk kunt herkennen bijvoorbeeld ‘Vaatwasser Keuken’.
  3. Druk vervolgens op voeg toestel toe.
  4. Gefeliciteerd, je hebt het toestel succesvol gekoppeld. Veel gebruiksplezier!


Meer informatie


Open artikel

Hoe voeg ik een extra gebruiker toe of verwijder ik een gebruiker in ConnectLife™?[ATAG]

Met ConnectLife™ is het ook mogelijk om meerdere gebruikers toe te voegen aan een connected toestel. Dit kan op drie manieren: automatisch verbinden, met een deelverzoek of handmatig verbinden.

 

Voordat je begint

Wij adviseren om meerdere gebruikers met een deelverzoek van een hoofdgebruiker toe te voegen. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook automatisch of handmatig in de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden worden dezelfde stappen uitgevoerd als bij een hoofdgebruiker. Het enige verschil is dat je met de koppelmodus (i.p.v. de verbindmodus) het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en je het toestel direct kan koppelen aan je ConnectLife™ account.

 

Nog geen ConnectLife™ account? Je vindt hier de instructies voor het aanmaken van een account.

 

Volg de onderstaande stappen voor het toevoegen en verwijderen van een extra gebruiker:

 

  • Deelverzoek (alleen voor hoofdgebruikers)

De eerste gebruiker is de hoofdgebruiker van een toestel en die heeft alleen de mogelijkheid om met een deelverzoek extra gebruikers toe te voegen en te beheren. 

Let op, deelverzoeken kunnen alleen verstuurd worden naar gebruikers met een bestaand ConncectLife account .




  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het toestel op de homepagina of in het menu bij Apparaten.
  3. Ga naar Apparaat delen.
  4. Druk op het ‘+’ icoon.
  5. Vul het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in die je wilt toevoegen en druk op Versturen.
  6. Er wordt een notificatiemail van de toevoeging naar het opgegeven e-mailadres verstuurd.
    Let op, de notificatiemail kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen
  7. Na de toevoeging is het toestel zichtbaar in de ConnectLife app voor de nieuwe gebruiker en kan de hoofdgebruiker onder Apparaat delen de gebruikers beheren.


  • Automatisch verbinden

Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.

 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar het ‘+’ icoontje en druk op Voeg toestel toe.
  3. Zoek met de ontdekkingsmodus (Discover Mode) naar toestellen bij jou in de buurt binnen het Wifi-netwerk of kies handmatig de toestel categorie van het toestel. Als je het toestel met de ontdekkingsmodus hebt gevonden, dan is het niet nodig om de QR-code te scannen en kan je verder gaan naar stap 5.
  4. Scan de QR-code van het toestel met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de QR-code op het typeplaatje.
  5. Schakel de koppelmodus van het toestel in door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair. Dit staat voor ‘Pairing’.
    Let op, de stappen kunnen per toestel verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.


  • Handmatig verbinden

Als het automatisch niet lukt, dan is handmatig verbinden ook nog een optie:

 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar het ‘+’ icoontje en druk op Voeg toestel toe. Kies de toestel categorie van het toestel.
  3. Vouw het Toestelcode scannen menu in het fotocamerascherm van jouw smartphone of tablet uit en druk op Voer de code handmatig in. 
  4. Voer de 37-cijferige toestelcode (AUID-Code) van het toestel in. Je vindt deze code op het typeplaatje.
  5. Druk op Volgende.
  6. Schakel de koppelmodus van het toestel in via het netwerkverbindingsmenu door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.
    Let op, de stappen kunnen per toestel verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.


Gebruiker verwijderen

Je kan jezelf als gebruiker verwijderen door het toestel via de ConnectLife™ app te ontkoppelen. Je vindt hier de instructies voor het ontkoppelen van een toestel.

 

De hoofdgebruiker heeft als beheerder ook de mogelijkheid om gebruikers te verwijderen. Je vindt hieronder de instructies:

 

  • Open de ConnectLife™ app.
  • Selecteer het toestel.
  • Ga naar Toestel delen.
  • Sleep het e-mailadres van de gebruiker die je wil verwijderen.
  • Druk op Verwijderen.

 

 



Open artikel

Hoe kan ik notificaties in- en uitschakelen in de ConnectLife™ app?

Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het koppelen van een nieuw toestel staan de notificaties automatisch aan. Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dit kan op twee manieren worden uitgeschakeld.

Alle notificaties in- of uitschakelen: 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk vanaf de startpagina op het Menu.
  3. Ga naar Notificaties.
  4. Druk op Notificatie instellingen.
  5. Sleep de gewenste notificatie aan of uit.

 

Notificaties in- of uitschakelen voor een specifiek apparaat:

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Apparaten.
  3. Selecteer het apparaat.
  4. Ga naar Persoonlijke instellingen of Voorkeuren.
  5. Druk op Notificatie.
  6. Sleep de notificatie aan of uit.


Smart Watch

Het is ook mogelijk om ConnectLife ™ notificaties te ontvangen op een Smart Watch. Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.



iOS

  1. Open de Apple Watch app op je smartphone.
  2. Ga naar Mijn Watch.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Scroll in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  5. Sleep de notificatie aan of uit.

Samsung Watch

  1. Open de Galaxy Wearable app.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Ga naar Appmeldingen.
  5. Zoek in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  6. Sleep de notificatie aan of uit.

 

Overige Android Watches

Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.


Meer informatie

 


Open artikel

Hoe ontkoppel/verwijder ik een ConnectLife™ toestel?

Wil je een toestel ontkoppelen/verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.





  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Druk op Verwijder apparaat.


Het is ook op een andere manier mogelijk:


  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk op het Menu.
  3. Ga naar Kamers beheren.
  4. Open de kamer van het apparaat dat je wil ontkoppelen.
  5. Selecteer het toestel onder Apparaten.
  6. Druk op Verwijderen.


Meer informatie:



Open artikel

Ik heb geen verificatiecode ontvangen.

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.



Geen verificatiecode ontvangen? 

In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.

 

Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik mijn koelkast, vriezer of koelvriescombinatie op afstand bedienen (Remote Control) ?

Om een koelkast, vriezer of een koelvriescombinatie op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel inschakelen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel:

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren op afstand zoals het ontvangen van notificaties en het bekijken van temperaturen. Voor het bedienen op afstand met functies als het (kinder)slot, temperatuurwijzigingen en de SuperCool functie is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen. Het monitoren en bedienen blijft bij koelkasten, vriezers of koelvriescombinaties altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt.

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het in- en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus inschakelen

  1. Houd de Wifi-knovan de koelkast 3 seconden ingedrukt om het netwerkverbindingsmenu (NVM) te openen
  2. De verbindingsstatus moet op 04 staan. Dit betekent dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud, maar dat de ‘Op afstand’ modus nog is uitgeschakeld. Dit houdt ook in dat je het toestel al kunt monitoren.
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen naar ‘C’.
  4. Bevestig ‘C’ met de intensief koelen of vriezen toets om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen.
  5. Navigeer met de pijltjestoetsen terug naar de verbindingsstatus. De verbindingsstatus moet veranderd zijn naar 05. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus is ingeschakeld.
  6. Het toestel staat gereed om op afstand met de ConnectLife™ app te worden bediend.

 

‘Op afstand’ modus uitschakelen

  1. Houd de Wifi-knop van de koelkast 3 seconden ingedrukt om het netwerkverbindingsmenu (NVM) te openen
  2. De verbindingsstatus moet op 05 staan. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus nog is ingeschakeld.
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen naar ‘C’.
  4. Bevestig ‘C met de intensief koelen of vriezen toets om de ‘Op afstand’ modus uit te schakelen.
  5. Navigeer met de pijltjestoetsen terug naar de verbindingsstatus. De verbindingsstatus moet terug veranderd zijn naar 04. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus is uitgeschakeld, maar dat het toestel nog wel verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud.

     

Let op, na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.


‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.

 

  • Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 

 

  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Meer informatie



Open artikel

Hoe kan ik mijn vaatwasser op afstand bedienen (Remote Control)?

Om een vaatwasser op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals notificatiemeldingen en het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus te starten. Het monitoren blijft bij vaatwassers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus starten per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel.

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus starten

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het toestel al kunt monitoren en deels op afstand met lage veiligheidsrisico functies kan bedienen.
  2. Druk op de Wifi-symbool toets van de vaatwasser om de ‘Op afstand’ modus te starten.
  3. Er wordt op het display aangegeven dat de ‘Op afstand’ modus is gestart.
  4. Sluit de deur.
  5. Het toestel staat gereed om op afstand te worden bediend met de ConnectLife™ app.

 

‘Op afstand’ modus starten deactiveren

Als de deur nog open staat dan kun je nogmaals op de Wifi-symbool toets drukken om de ‘Op afstand’ modus start te deactiveren. Als de deur niet binnen 2 minuten na de start wordt gesloten, dan wordt de start automatisch gedeactiveerd. Als de deur na de start wel is gesloten, dan wordt de start gedeactiveerd als de deur weer wordt geopend. 

 

Let op, na het deactiveren van het starten van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.


‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.

 

  • Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel  te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik mijn oven op afstand bedienen (Remote Control)?

Om een oven op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel instellen en starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals statussen, het kinderslot, de verlichting en de timer. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten. Het monitoren blijft bij ovens altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand hebben vanwege veiligheidsredenen een limiet van 24 uur na het starten van de ‘Op afstand’ modus. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verstrijken van 24 uur op het toestel opnieuw worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel.


Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het instellen en starten van de ‘op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus instellen en starten

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus is nog is uitgeschakeld, maar dat het toestel wel verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het toestel kunt monitoren en al deels op afstand met lage veiligheidsrisico functies kunt bedienen.
  2. Open het hoofdmenu met de ‘+’ toets in de linker bovenhoek van het display van de oven.
  3. Ga naar Instellingen.
  4. Druk op Netwerkverbinding.
  5. Ga naar Op afstand instellen.
  6. Selecteer AAN. De verbindingsstatus verandert naar een Wifi-symbool met een telefoon. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus is ingesteld. Deze instelling blijft op AAN, totdat je deze zelf handmatig uitschakelt.
  7. Ga terug naar het hoofdmenu.
  8. Druk op Op Afstand starten om de ‘Op afstand’ modus te starten. De verbindingsstatus verandert naar een Wifi-symbool met een vinkje. Dit betekent dat de ‘op afstand’ functie is gestart.                                                    Let op, deze functie wordt vanwege veiligheidsredenen na 24 uur automatisch uitgeschakeld.
  9. Sluit de deur.
  10. Het toestel staat gereed om op afstand te worden bediend via de ConnectLife™ app.


‘Op afstand’ modus instellen en starten deactiveren 

Je kunt het starten van de ‘Op afstand’ modus deactiveren door de deur te openen. Dit is ook mogelijk via het menu als de deur nog dicht is. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  1. Open het menu met de ‘+’ toets in de linker bovenhoek van het display van de oven.
  2. Druk op Afstand startenDe verbindingsstatus verandert terug naar een statisch Wifi-symbool met een telefoon. 


Je vindt hieronder de stappen voor het ongedaan maken van het instellen:

  1. Ga naar het hoofdmenu.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Ga naar Op afstand instellen.
  4. Selecteer UIT. De verbindingsstatus verandert terug naar een statisch Wifi-symbool. Dit betekent dat het instellen van de ‘Op afstand’ modus is gedeactiveerd.

     Let op, na het deactiveren van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel 

     te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies.

 

‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.


  • Wifi-verbinding uitschakelen

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app . Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app .


Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik mijn inductiekookplaat op afstand bedienen (Remote Control)?

Inductiekookplaten kunnen vanwege veiligheidsredenen niet op afstand worden bediend. Met de ConnectLife™ app heb je wel de mogelijkheid om kookplaten te monitoren. Het is ook mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding en tips. Het monitoren blijft altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. 

 

Goed om te weten

Om kookplaten te kunnen monitoren moet je eerst voor zorgen dat de de ConnectLife™ app is geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Na het verbinden met het wifi-netwerk en een toestel via de app, heb je meteen toegang tot de monitorfuncties zoals het ontvangen van notificaties en het bekijken van temperaturen. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.


 

Monitorfuncties uitschakelen

Wil je alle monitorfuncties uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.


  • Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel  te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.



 

Meer informatie

 

 


Open artikel

Hoe kan ik de ‘op afstand’ modus van mijn dampkap in- en uitschakelen (Remote Control)?

Om een dampkap op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel inschakelen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en al deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico’s functies zoals de Actieve modus, Clean Air en inzicht op de vetfilter. Voor het aansturen van de overige ‘Op afstand’ modus functies zoal het instellen van de ventilator en  de verlichting is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen. Het monitoren en bedienen blijven bij dampkappen altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. 

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het in- en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus inschakelen

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk, de cloud en dat de ‘op afstand’ modus nog is uitgeschakeld. Dit houdt ook in dat je het toestel kunt monitoren en al deels op afstand kunt bedienen.
  2. Houd gelijktijdig de min (-) toets en de timer toets 3 seconden ingedrukt. Het verlichtingssymbool gaat uit.
  3. Houd vervolgens de plus (+) toets en de timer toets 3 seconden ingedrukt om het netwerkverbindingsmenu (NVM) te open.
  4. Navigeer met de (+) plus en (–) min toets naar de kleine ‘c’.                                                                                 Let op, er is verschil tussen de hoofdletter ‘C’ en de kleine ‘c’. De hoofdletter ‘C’ staat voor de verbindingsmodus en de kleine ‘c’ staat voor de ‘Op afstand’ modus.
  5. Druk op de timer toets. De kleine ‘c’ zal knipperen. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus is ingeschakeld.
  6. Het toestel staat gereed om op afstand te worden bediend via de ConnectLife™ app.

 

‘Op afstand’ modus (volledig) uitschakelen

Zie hieronder de uitleg voor het (volledig) uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus.


‘Op afstand’ modus uitschakelen

  1. Houd gelijktijdig de min (-) toets en de timer toets 3 seconden ingedrukt. Het verlichtingssymbool gaat uit.
  2. Houd vervolgens de plus (+) toets en de timer toets 3 seconden ingedrukt om het netwerkverbindingsmenu (NVM) te open.
  3. Navigeer met de (+) plus en (–) min toets naar de kleine ‘c’.                                                                                 Let op, er is verschil tussen de hoofdletter ‘C’ en de kleine ‘c’. De hoofdletter ‘C’ staat voor de verbindingsmodus en de kleine ‘c’ staat voor de ‘op afstand’ modus.
  4. Druk op de timer toets. De kleine ‘c’ zal stoppen met knipperen en wordt statisch. Dit betekent dat de ‘Op afstand’ modus is uitgeschakeld.


Let op, na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.

 

‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.


  • Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik de ‘op afstand’ modus van mijn wijnklimaatkast in- en uitschakelen (Remote Control)?

Om een wijnklimaatkast op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel inschakelen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.



Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het bij sommige wijnklimaatkasten mogelijk om het toestel te monitoren en deels al te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals het (kinder)slot, de verlichting en statistieken. Voor functies zoals temperatuur- en luchtvochtheidwijzigingen, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen. Bij wijnklimaatkasten blijft het monitoren en bedienen altijd actief tenzij je dit zelf deactiveert en volledig uitschakelt.

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het in- en uitschakelen van de ‘op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus inschakelen


  • Vrijstaande 3-zones en de onderbouw klimaatkast.
  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat de ‘op afstand’ modus nog is uitgeschakeld, maar dat het toestel wel verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het toestel kunt monitoren en al deels op afstand kunt bedienen.
  2. Open het menu via het display van de wijnklimaatkast.
  3. Ga naar Instellingen.
  4. Druk op Netwerkverbinding.
  5. Ga naar Remote Control.
  6. Sleep de Remote Control Aan. De ‘Op afstand’ modus is ingeschakeld.
  7. Het toestel staat gereed om op afstand te worden bediend met de ConnectLife™ app.


  • Vrijstaande 1-zone klimaatkast

Bij 1-zone wijnklimaatkasten is de ‘op afstand’ modus automatisch ingeschakeld na het verbinden met de ConnectLife™ app  en het Wifi-netwerk. Hierbij is het niet nodig om deze nog als extra stap handmatig in te schakelen. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit geeft aan dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk, de cloud en dat de ‘op afstand’ modus automatisch is ingeschakeld.


‘Op afstand’ modus (volledig) uitschakelen


  • Vrijstaande 3-zones en de onderbouw klimaatkast.
  1. Open het menu via het display van de wijnklimaatkast.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Druk op Netwerkverbinding.
  4. Ga naar Remote Control.
  5. Sleep de Remote Control Uit. De ‘op afstand’ modus is gedeactiveerd.


Let op, na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus is het nog wel mogelijk om het toestel deels te monitoren met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.


  • Vrijstaande 1-zone klimaatkast

Deactiveren is niet van toepassing bij de 1-zone wijnklimaatkasten, omdat de ‘Op afstand’ modus automatisch aanstaat. Volg de stappen in de volgende alinea om dit volledig te kunnen uitschakelen.

 

‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je ‘Op afstand’ alle monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.


  • Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel  te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.  

 

Meer informatie



Open artikel

Hoelang kan ik mijn toestel op afstand bedienen (Remote Control)?

De ‘Op afstand’ modus maakt het met de ConnectLife app™ mogelijk om apparaten op afstand te monitoren en te bedienen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd. Deze modus heeft na het inschakelen hiervan een tijdslimiet dat per product verschilt.

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app kun je al gebruikmaken van lage veiligheidsrisico functies. Voor het gebruikmaken van de ‘Op afstand’ modus, moet je dit eerst inschakelen, instellen en/of starten op het toestel. De instructies hiervoor verschillen per product. Je vindt hieronder per product meer informatie over de lage veiligheidsrisico functies en de stappen voor het in-en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:



Tijdslimieten

Is het gelukt om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen? Dan vind je hieronder de tijdslimieten van de ‘Op afstand modus’ van alle producten:


  • Koelkast, vriezers en koelvriescombinaties

Het monitoren en bedienen op afstand bij koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties blijft altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt.


  • Vaatwassers

Na het verbinden met de app blijft het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand bij vaatwassers altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s na het inschakelen van de ‘Op afstand’ modus, ook wel het ‘starten op afstand’ genoemd, heeft wel een limiet. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Daarnaast wordt het ‘starten op afstand’ automatisch gedeactiveerd als de deur niet binnen 2 minuten wordt gesloten. Als de deur na het starten wel is gesloten, dan wordt het ‘starten op afstand’ gedeactiveerd als je de deur weer opent.


  • Ovens

Het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand blijven bij ovens na het verbinden met de app altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand (starten op afstand) heeft vanwege veiligheidsredenen een limiet van 24 uur. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verstrijken van 24 uur op het toestel opnieuw worden gestart. Als de deur na het starten is gesloten, dan wordt het ‘starten op afstand’ gedeactiveerd als je de deur weer opent.

 

  • Wijnklimaatkasten

Na het verbinden met de app en het inschakelen van de ‘Op afstand’ modus blijft het monitoren en bedienen op afstand bij wijnklimaatkasten altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.

 

  • Inductiekookplaten

Inductiekookplaten kunnen vanwege veiligheidsredenen niet op afstand worden bediend. Met de ConnectLife™ app heb je wel de mogelijkheid om de kookplaat te monitoren na het verbinden met het Wifi-netwerk en de app. Het is ook mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding en tips. Het monitoren blijft altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.


  • Dampkappen

Het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand blijven bij dampkappen na het verbinden met de app altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.


Meer informatie


Open artikel

Hoe houd ik mijn toestel en de ConnectLife™ app up-to-date?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het toestel up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.


ConnectLife app updates

Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.


Download in de App Store.Download via Google Play.


Apparaten updaten

Updates voor apparaten gaan via de ConnectLife™ app en worden firmware updates genoemd. Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een toestel:



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Menu.
  3. Navigeer naar Firmware bijwerken.
  4. Druk op Update als er een update beschikbaar is.

 

Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van uw telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.

Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.

 

Meer informatie


Open artikel

Waarom kan ik mijn apparaten niet met elkaar verbinden/koppelen?

Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zie hieronder de mogelijke oorzaken:

 

ConnectLife app

  • Niet verbonden met de ConnectLife™ app.
  • Netwerkproblemen.
  • Niet verbonden met de cloud.
  • Foutieve QR-Code/AUID-code.
  • Problemen of storingen in de ConnectLife™ app.


Zie hieronder de toelichting van de oorzaken en instructies voor het oplossen van het probleem:

 

  1. Niet verbonden met de ConnectLife app
    Apparaten kunnen zonder de ConnectLife™ app niet beheerd, bestuurd en gemonitord worden op afstand. Daarom is het vereist dat je de apparaten via ConnectLife™ verbindt met een Wifi-netwerk en aan elkaar koppelt. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van apparaten met ConnectLife™.

  2. Netwerkproblemen 
    Met een zwak of geen een Wifi-netwerksignaal is het niet mogelijk om apparaten via de ConnectLife™  app te koppelen. Controleer bij de onderstaande gevallen de router van de Wifi-netwerk en/of voer opnieuw de verbind en koppel instructies uit:
    • Een knipperend of geen zichtbare Wifi-symbool in de display van het toestel.
    • Een doorgestreept Wifi-netwerksymbool  bij Apparaten in het menu van de ConnectLife™ app. Dit kan voorkomen nadat het toestel verbonden en gekoppeld is en houdt in dat er geen actieve verbinding meer is.)
    • Bij sommige koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties blijft de status in de display van het toestel op 02 staan. Dit betekent dat het toestel gereed staat voor verbinding, maar nog niet is verbonden.

  3. Niet verbonden met de cloud
    Cloud problemen kunnen op de volgende momenten ontstaan:
    • Tijdens het verbinden en koppelen van apparaten
    • Na het verbinden en koppelen van apparaten

    • Tijdens het verbinden en koppelen
      Het kan tijdens het verbinden en koppelen voorkomen dat de ConnectLife™ app de QR-Code en/of AUID-code niet herkent waardoor het toestel niet in de cloud kan worden geregistreerd. Het is niet mogelijk om het toestel met je ConnectLife™ account te koppelen als het toestel niet is verbonden met de cloud.

    • Na het verbinden en koppelen van apparaten
      Andere cloud problemen kunnen ook voorkomen na het verbinden en koppelen van een toestel bijvoorbeeld als het aansturen van programma’s en het wijzigen van toestel instellingen niet meer lukken. Bij sommige koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties kun je aan de status van het toestel zien waar het probleem aan ligt. De status blijft in deze situatie op 03 staan. Dit houdt in dat het toestel wel verbonden is met het Wifi-netwerk, maar niet verbonden is met de cloud.

      Neem in beide gevallen contact op via onze contactpagina en houd het typeplaatje bij de hand, zodat je sneller geholpen kunt worden. Zie hier meer informatie over het vinden van het typeplaatje.
       
  4. Foutieve QR-Code/AUID code
    Lukt het niet om de QR-code te scannen om het toestel te verbinden en te koppelen? Dan is het ook mogelijk om handmatig de AUID-code in te voeren. Dit is een 37-cijferige code en dit vind je op het typeplaatje. Lukt het ook niet om de AUID-code in te voeren? Neem dan contact op via onze contactpagina.

  5. Problemen of storingen in de ConnectLife app
    Als er problemen en storingen in de ConnectLife™ app zijn, dan wordt dit zo snel mogelijk opgelost door updates. Houd om die reden altijd de app en indien mogelijk, het toestel up-to-date. Je vindt hier meer informatie over het up-to-date houden van de app en het toestel.

Open artikel